Er is er een jarig, hoera, hoera - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Angeline Marx - WaarBenJij.nu Er is er een jarig, hoera, hoera - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Angeline Marx - WaarBenJij.nu

Er is er een jarig, hoera, hoera

Door: angelinemarx

Blijf op de hoogte en volg Angeline

14 Oktober 2010 | Spanje, Salamanca

Jaaa, vandaag is Joos jarig!!!!!:D
17 jaartjes geworden!!!! Dat gaan we vieren :)!
Maar eerst de afgelopen week haha.

Zaterdag de 9-10-2010 heb ik eens niet ontbeten maar is lekker uitgeslapen en werd dan ook lekker laat wakker gelukkig. Joselle was een dagje weg met Hanneke en Aurelie naar Segovia en Avila.
Ik heb die dag niet veel gedaan, alles rustig op mn gemakje en na de lunch nog even geslapen en daarna wezen internetten.
Rond een uurtje of half 11 was Joselle thuis en ben ik daar even naartoe gegaan. Waren hele mooie foto’s en de volgende dag zou ik samen met hun mee gaan. Niet veel gebeurd dus de 9e maar dat is ook wel eens fijn.
10-10-2010 zat ik weer om half 9 netjes aan t ontbij en rond 10uur vertrokken we naar Hanneke en Aurelie. Vanuit daar zijn we naar de kathedraal gegaan. Eerst kwamen we nog langs de oude universiteit om naar de kikker te zoeken en langs casa de las conchas, terwijl we die eerst helemaal niet hadden opgemerkt.
Uiteindelijk waren we bij de kathedraal, we konden m beneden niet helemaal rond lopen want er was een mis bezig. Toen zijn we m gaan beklimmen en opnieuw weer een mooi uitzicht. Maakte een beetje rare opmerking want Joselle had het er al heel lang over om naar de brug te gaan maar de enige brug die ik zag was gewoon een mooie stalen brug maar is goed gaan we wel heen. Toen kreeg ik door dat het om een andere brug ging en dus heel oud was en vroeg of ie verbouwd was, ja tuurlijk hoezo verbouw je een brug. Het verhaal klopte al van geen kanten meer geloof ik maar oke bij deze er zijn 2 bruggen.

Nadat we die brug hadden bezocht zijn we richting de auto gelopen en naar de markt gegaan waar het ontiegelijk druk was, we besloten maar om op de markt even een hapje te eten en dat heeft alles bij elkaar denk ik een halfuurtje geduurd en daarna was er bijna niemand meer te bekennen echt heel vreemd.
Uiteindelijk even verder gelopen en kwamen we bij een kraampje van een neger aan, die verkocht wat tassen en kleding. Hanneke had een mooie jas gezien en die paste m maar de rits die schoot steeds open aan de onderkant (jas met 2 ritsen youknow), alleen ze kreeg m zelf niet gemaakt en kwam die neger aan de hele tijd in de buurt van youknowwhatimean bij hanneke en aan die rits sjorre en hanneke zelf kwam niet meer bij van t lachen omdat het er zo erg uitzag gewoon. Aurelie maar snel een foto ervan gemaakt want t zag er te leuk uit. Natuurlijk die jas niet genomen maar een andere die wel werkte. Joselle had ook nog een vest gezien en natuurlijk die rits werkte ook perfect maar in ieder geval wel beter. Uiteindelijk maar snel die jas en dat vest gekocht en 2 euro goedkoper uit omdat ie geen wisselgeld had :)

Na de markt zijn we naar Ledesma gereden een heel oud dorpje en je kan je bijna niet voorstellen dat er echt nog mensen wonen. Hanneke inmiddels te vaak door rood gereden haha. Het enige wat open was waren 2 barretjes voor zover die er waren en het VVV kantoor, zelfs de kerk niet. Nadat we wat hadden gedronken wilden even rondlopen, sommige ramen en voormalige deuren waren helemaal dichtgemetseld of je kon bij een oude deur naar binnen kijken en zag je dat alleen de muren nog rechtop stonden. Toen we t allemaal wel hadden gezien terug naar de auto, haha je raad t al 4 vrouwen, onbekend stadje, heel veel kleine weggetjes, we konden de weg niet meer terug vinden. Mevrouw Joselle Bogaerts ging voorop uiteindelijk en we liepen naar beneden en naar boven en op een gegegeven moment kwamen we bij een deur uit die me heel bekend voorkwam en de rest herkende m ook aan de deurknop, dus wij dachten oooh we zijn er bijna he. Haha ja tuurlijk hebben meerdere deuren die verrekte deurknop, naja uiteindelijk na een klein tijdje te gelopen hebben, hebben we de auto gevonden.
Toen terug via Zamora naar Salamanca gereden.
Daarna nog lekker tapas gegeten in een tapas barretje en vervolgens lekker naar huis gegaan.

Gisteren weer naar school gegaan, een nieuwe lerares voor conservatieles gekregen. Ik ben dr naam al kwijt Helen ofzoiets maar ze geeft in ieder geval wel goed les, moet onderling voortaan ook alleen maar spaans praten wat ook nogal logisch is maar wij niet deden en legt goed uit gelukkig.
Na school een erg grote knuffelbeer gekocht voor Dominique en daarna naar huis gegaan voor lunch.
Er zijn 3 nieuwe meisjes bijgekomen uit Zwitserland en 2 nieuwe jongens uit Duitsland.
Die zwitserse liggen naast mij op de kamer en ooh wa zijn die toch erg alleen maar lachen en stoeien, en je hoort knallen en na de eerste dag hadden ze t al voor elkaar gekregen om een poot onder t bed uit te breken haha, ook met zn 3en naar de badkamer en weer lachen. Maar voor de rest zijn ze gelukkig wel aardig!
Die 2 Duitse wisten we in t begin niet wat we er van moesten denken, eentje heet Thomas en de ander ja daar komt ie, Barshtov of iets in die richting. die is al 26 en de andere 21, maar zijn echt erg aardig en sporen van geen kanten.
Na de lunch geleerd want heb Donderdag examen en even naar wat plaatsjes gekeken om nog heen te gaan.

Maandagavond zijn we ook met zn allen uitgegaan, Ashly, Jeremy, Joselle, Thomas, Barshtov, Marlene en ik. Maar eerst naar de Camelot gegaan maar was niet zoveel aan daarna maar naar de Gatsby waar t wel gezellig was, alleen Jeremy ging maar naar huis want was erg moe. Daarna door naar La Chupiteria (jaja Myl ben dr geweest inderdaad erg goed barretje!!) waar Marlene (die dus eigenlijk nooit drinkt) m al beetje begon te voelen en Ashly was volgens mij toen al van de wereld.
Daarna kreeg ik mee dat Ashly en Thomas van Rock houden dus zei ik dat tegen Jo en zijn we naar die Rock Roice gegaan, de muziek viel goed in de smaak en sommige liedjes waren nog wel leuk.
Ook was José er waar we ook nog lang mee hebben staan praten en gezellig was en is hij uiteindelijk nog mee naar de laatste club geweest Cubic. Ondertussen hadden Thomas en Joselle Ashly maar naar huis gebracht want die moest nodig dr bed in.

Uiteindelijk erg leuke avond gehad! En dinsdagochtend weer netjes om half 9 aan t ontbijt, daarna wel weer mn bed ingedoken want was erg moe.
Om 12uur weer mn bed uit en begonnen met leren, niet veel bijzonders alleen om al die werkwoorden weer in je hoofd te stampen pff.
Half 3 lekker gelunchd en daarna even naar Jo’s kamer gegaan. Uiteindelijk om 4uur met Barshtov, Thomas en Jo de stad ingegaan. Zijn richting kathedraal gelopen even naar binnen geweest en daarna heerlijk in de zon gelegen. Om half 6/6uur besloten om richting huis te lopen.
Alleen vandaag is een feestdag en waren allerlei spaanse landen en die gingen dan dansen op de Plaza Mayor, erg mooi om te zien!
Op een gegeven moment ook wel weer gezien en naar huis gegaan, daarna weer geleerd.

Gisteren is er niet zoveel gebeurd, naar school geweest en daarna met Joselle voor een outfit geshopt. Allebei een jurkje kunnen vinden gelukkig :) ’s avonds na t eten naar Joselle gegaan, want jaja mevrouw is vandaag 17 geworden! :D Van te voren nog bij Bartosh en Thomas op de kamer gezeten alleen die waren terug van de tapastour en ze hadden al genoeg op, daarna hadden ze fles rosé van Ashly gepakt en ja op een gegeven moment was de gezelligheid er wel vanaf!
Om 00.00 was Joos jarig en ben naar de kamertje gegaan en gefeliciteerd. Eerste cadeautje een snoepzak waar ze al zo lang op wachtte, na al die dagen in de vitrine te hebben gekeken haha.
Van Marlène, Jeremy, Milou en mij heeft ze een portemonnee gekregen die ze graag wilde.
En ja voor de rest kan ik t nog niet zeggen mensen!

Vanavond mooi dr verjaardag vieren maar eerst een hapje eten, waar zijn we nog niet over uit!

Kusjes,

P.S Mis jullie

• 14 Oktober 2010 - 17:34

Joos:

Woeeee het wordt met de dag leuker hiero!

We gaan er een topavond maken vanavond (L)
    Xxxx

Ps. Ik pak je nog wel terug:D

• 15 Oktober 2010 - 13:32

Antoine Vd Broek :

Dag Angeline
    Je gaat tot niet naar het spaanse elftal kijken, als je bedenkt dat nederland die cup had moeten winnen.(hahahaha)
    Geniet ervan meid.
    Groetjes Antoine en Yvonne