Nog maar 2 weekjes hier :( - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Angeline Marx - WaarBenJij.nu Nog maar 2 weekjes hier :( - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Angeline Marx - WaarBenJij.nu

Nog maar 2 weekjes hier :(

Door: angelinemarx

Blijf op de hoogte en volg Angeline

16 November 2010 | Spanje, Salamanca

Nog maar 2 weekjes hier in Salamanca, de tijd is zo snel voorbij gegaan!
Maar zal eerst eens vertellen wat er de afgelopen week is gebeurd, heb geen tijd gehad om t eerder te plaatsen want t was een druk weekje!

Afgelopen maandag was een druk dagje.
Eerst naar school geweest niet veel bijzonders gedaan.
Er is ook een nieuw meisje gekomen, Diana, ook Nederlands dus ken weer lekker kletsen.
's avonds naar Beerpong geweest samen met MaryLisa en een nederlands meisje Fleur.
Goeie avond geweest, nog een Spanjaard leren kennen Mauricio. Beerpong hadden we bijna onze eerste wedstrijdje gewonnen, maar helaas op 1 beker na toch verloren.
Na de Beerpong naar Kandhavia geweest, daar lekker gedanst, MaryLisa zo zat als iets, kei mooi om te zien.
Uiteindelijk naar huis gebracht en lekker mn bedje ingedoken.

Dinsdag tot mn grote verbazing niet moe en lekker naar school gegaan. Die middag sprak ik Mauricio en vroeg of ik iets wilde afspreken.
Eerst had ik zoiets van aaah nee want ik versta m dan niet etc etc. maar uiteindelijk toegegeven.
Die middag hadden we afgesproken voor een hotel vlakbij mn huisje, stond ik daar te wachten.. belt ie me op, moest ik eerst naar links kijken,
geen mauricio, toen moest ik wat verder doorlopen, toen naar de overkant kijken naar t park, maarja ondertussen paseren er wel kei veel auto's, ik kon m nog steeds niet zien, zegtie ja ik zit in een auto, ja hallo er zijn 10tallen auto's, uiteindelijk naar lang zoeken en mij de goeie richting insturen, had ik m gevonden in zn autootje. Zijn we naar t station gereden maar daar is ook van alles te doen, hebben we eerst wat gedronken en gepraat enzo (wat tot mn verbazing nog goed ging) en nadat konden we daar ook bowlen, dus hebben we 20 minuutjes gebowld, we speelde allebei de sterren van de hemel, haha maar we hadden ons goed vermaakt.
Daarna zijn we maar weer gegaan, en vroeg ie of ik iets typisch uit zn land wilde proeven (hij is van Ecuador), op naar zn huis dan maar.
Na een tijdje gewacht te hebben en foto's hebben bekeken (want hij zit in t leger) at ik gebakken/gefrituurde banaan (platanos, is een andere banaan dan een normale),
met wat aparte kaas en ja dan niet zo typisch maar we hadden honger een braadworst haha :P
Daarna kwam ie nog s aan met een bol en dat was van de binnenkant van de banaan dus de zachte kan en daarin zat dan wat ei en erwtjes en mais, ik dacht ieee da lust ik niet, maar toch was t hartstikke lekker!
Na dus lekker gegeten te hebben en stamp vol zat, hebben we nog wat gekletst en uiteindelijk naar huis gegaan, was veeels te laat voor t eten ben ik ook maar niet meer gegaan, dus was al bang dat ik er commentaar de volgende dag over kreeg,.
Toen zat ik op mn kamertje rond een uurtje of 10 met Marlene en Diana, wordt ik gebeld door onbekend nummer, ik dacht jahoor das Juan (mn vader hier) ik mooi niet opnemen, 5 min. later belt dat nummer weer, ik toch maar opgenomen, is t Mauricio!
Dattie was aangekomen in Madrid, op een gegeven moment zeidie een zin en kon er helemaal niks uit opmaken, dus ik snel luidspreker aangezet zodat Marlene t kon horen, want die is heel goed in spaans, maar zelfs die kon t niet verstaan, dus schoot ook steeds in de lach, uiteindelijk waren we erachter gekomen, maar nu weet ik dat niet meer.
Die avond nog gewoon wa gekletst en muziek gelusiterd en vroeg mn bedje ingedoken.

Woensdag was ik dan weer wel moe, in de les niet zo veel gedaan, bij conversatie was een presentatie en daar hebben we dan nog wat over gepraat.
Die dag ook niet veel uitgespookt, de donderdag had ik een presentatie dus heb ik die in elkaar gezet na lang nadenken waarover, maar toch voor Nederland gekozen!
Toen kwamen we ook op t idee dat we in t weekend wel eens wegwilden want ik heb nog maar 2 weken, maar we wisten niet waarheen, hadden MaryLisa en ik gevraagd waar t mooi was etc.
Kwamen we uiteindelijk uit op Cáceres, alles zat vol que hostels want er was een Middeleeuwse Markt voor 4 dagen, aja oke, naja toch maar hotelletje geboekt voor een nachtje en dan maar op naar Cáceres.

Donderdag had ik dan mn presentatie, nou als ik een presentatie moet houden is t meestal een hel en daar ging ik dan op zn spaans.
Vertellen over Nederland, hoe de scholen werken in Nederland, over Sinterklaas en Koniginnedag, over eten en landschappen, ging er alleen zo snel doorheen :O maargoed, eindelijk was mn presentatie afgelopen, niemand had meer vragen.,
alleen was zo rood als iets, had ze ook nog s zoon warmte ding boven me aangezet omdat t koud was in de klas en toen had ik t al helemaal warm!
Die avond ook maar uit geweest, samen met MaryLisa, Marlene, Diana en Tedi. Was een erg gezellige avond, eerst even Camelot etc. daarna naar de kroeg waar Tedi werkt,
Was erg druk maar heel gezellig! Uiteindelijk naar Kandhavia geweest en daarna naar huis.

Vrijdag natuurlijk wel moe, weinig gedaan in de les en 's middags mooi een siesta gehouden.
's avonds had ik afgesproken met Mauricio en had gevraagd of Fleur ook wilde komen. Om half 12 hadden we afgesproken onder de klok en toen we er waren zijn we naar een kroegje geweest waar we een blauw drankje ophadden, Christopher?? ofzoiets
Fleur en ik lekker drinken, zegt Mauricio na een paar minuten steek je tong is uit, zien we dat onze tongen hartstikke blauw zijn! Fijn, maar grappig.
Na een drankje, zijn we naar Boogaloo gegaan een spaans tentje met alleen spaanse muziek, daar heeft hij ons de salsa, bachata etc. leren dansen, was erg leuk! Veel gelachen omdat sommige pasjes gewoon lachwekkend zijn haha.
Ook was er een stel aan t dansen, komt er opeens een jongen aangelopen die trekt da meisje aan dr haren naar achter, gelijk 4 jongens meer om die jongen rustig te houden etc. dat was wel even minder, en een oudere man zat Fleur steeds lastig te vallen en drankjes aan te bieden,
dus op een gegeven moment zijn we ook maar gegaan.
Na nog wat gedanst te hebben in een andere club, naar huis gegaan want volgende dag moest ik alweer om 8uur aan t ontbijt ziten.

Zaterdag, de dag van Cáceres, 8uur ontbijt olé! Tussen kwart voor 9 en 9uur afgesproken met MaryLisa want moesten nog een eindje lopen naar de bussen.
Na nog wat langer gewacht te hebben op haar maar s aangelopen, half 10 de bus en gaan. Na 3uur rijden, geslapen te hebben en wa gekletst, aangekomen in Cáceres.
Jahoor belanden we in the middle of nowhere! Maar eerst gevraagd welke kant we opmoesten, naja tuurlijk maar half begrepen, lopen we vol overtuiging aan, rechtsaf en daarna nog s rechtsaf, op een gegeven moment zien we op de kaart dat we gewoon letterlijk de andere kant op aan t lopen zijn,
maar gevraagd en jahoor niet rechts maar linksaf, toen nog 4x de weg ofzo gevraagd want toen belande we weer in een klein straatje. Staan we eindelijk in t centrum op een kruising, en we dachten ja maar hier moet ons hotel toch ergens zijn,"
wij allemaal rond kijken, kijken we schuin achter ons, aha daar is dus ons hotel!
Na ingecheckt te hebben eindelijk onze spullen droppen even rusten en daarna t centrum in.
Eerst Plaza Mayor zoeken, zoeken zoeken zoeken, gevonden?? uh ja geen plaza mayor maar een bouwput! Lag helemaal open fijn! Daarna een tentje zoeken om te eten want we vergingen van de honger, uiteindelijk beland bij de Durum Doner, hmm heerlijk!
T was een Middeleeuws ding dit weekend, en er stonden overal kraampjes met eten, zelfgemaakte dingen, sieraden en noem maar op, iedereen droeg ook kleding uit de middeleeuwen en was versierd enzo!
Was erg mooi om te zien allemaal, alleen wisten we steeds niet welke kant we op moesten omdat er zoo veel kleine straatjes waren, maar we hebben uiteindelijk ook alles gezien.
Toen kwamen we op een plein aan en zagen we een Kameel liggen waar je op kon rijden, draai ik me om kijk ik recht in t gezicht van een Dromedaris wooh ik was nog nooit zo geschrokken!
Joselle en MaryLisa wilde wel een ritje maken alleen ik vond t toch maar wat eng en wilde eerst niet gaan, maar toen zag ik dat je met zn 2en erop kon zitten en ben ik met Jo op mn lieve dromedaris gaan zitten.
Haha was erg leuk om te doen! en zat heerlijk :)
Na zowat alles gezien te hebben, waren we bekaf en zijn we naar ons hotel gegaan en even geslapen, alleen MaryLisa die snurkt dus harstikke hard en Jo heeft dus amper geslapen en ik ben er na een tijdje ook wakker van geworden, maar wel gelachen :P
Daarna vraagt ze doodleuk, snurk ik in mn slaap?? Nee joh, helemaal niet haha !
Na even wat opfrissen, op zoek om een hapje te eten, we liepen een tentje binnen, maar dat zag er niet helemaal lekker uit en toen besloten om naar de kraampjes te gaan want daar hadden ze allemaal broodjes en vlees etc.
Zag er erg mooi uit, mooi verlicht enzo en t eten rook goed! na wat rondgekeken te hebben, hadden we broodje met vlees op, en daarna hadden we nog steeds honger en nog een stuk pizza naar binnen gewerkt van 4,50 :O!
Toen zaten we behoorlijk vol! Toen nog wat rondgekeken en met Jo naar t hotel gelopen.

MaryLisa en ik wilde even kijken hoe t stappen hier ging, weer natuurlijk de weg niet weten maar we hadden een kaart bij ons.
Lopen we naar beneden en we dachten naar rechts te moeten en wij maar lopen en kletsen enzo, zegt ze opeens, 'weet je dat we nu weer gewoon aan t lopen zijn en niet weten welke richting' hihi, toch maar even vragen en jahoor weer de andere kant op.
Nou dan maar aan de overkant lopen want dat zag er dan nog wel mooi uit met lampjes enzo, toen we barren gevonden hadden was er nog niemand omdat het nog vroeg was rond 12uur, maar zijn ze wel even allemaal af gegaan om te kijken hoe t eruit zag.
Daarna maar richting huis gelopen, hadden de grootste lol over van alles en nog wat en toen zagen we t, een fotohokje, hup dr in en foto maken, jeweetwel met je hoofd op een ander lichaam, ja echt prachtige foto geworden! de 1e 2 harstikke mislukt omdat we zo moesten lachen maar de 3e was geslaagd :D
Toen we dachten er bijna te waren zien we dat we voor de Plaza Mayor beland zijn, ik dacht echt hoe is dit mogelijk, we waren op de heenweg alleen omlaag gelopen, weer terug en uiteindelijk lekker ons bedje ingedoken!
Had die nacht amper geslapen, kwam niet in slaap en dan ook nog gesnurk, maargoed was wel beetje fit de volgende ochtend :)
Toen lekker ontbijtje gehad, met kaas en ham heerlijk gezond!

Haha en toen begon de hel, wtf gaan we deze dag doen.. het is zondag de winkels zijn gesloten en we hebben de markt gezien, naja toen toch maar aangelopen, op een gegeven moment zagen we een art museum haha, jahoor hup naar binnen en het was toch gratis, 2x waarschuwing gehad omdat we te bij stonden, of ik stootte mn kop tegen een ding aan, ja na paar rondjes gelopen te hebben ook wel weer gezien.
Nog wat dingetjes gekocht voor familie en vrienden en rond half 4 maar wat gaan eten want in de bus hadden we niks en t was een lange busreis.
Na wat gezocht te hebben weer beland bij de Durum Doner! Olé! weer vet eten, maar we zaten zooo vol kon geen hap meer bij!
Daarna tot 5uur in t hotel hebben gezeten, wilde we met de bus naar t station. Toen de eerst bus kwam vroegen we op welke bus we moesten wachten en we hoorde dat het nog lang duurde dachten we even dat we de bus niet meer gingen halen want we hadden inmiddels nog maar 45 min.
Gelukkig stopte die bus dichtbij de bussen dus maar snel daarin gestapt.
Na een lange busreis van 3 uur, eindelijk in Salamanca aangekomen, iedereen harstikke brak en toen ik thuis was lekker mn bedje ingedoken!
Wel leuk weekend gehad en vooral veel gelachen haha!

Gister weer naar school geweest, leuke lessen gehad we zitten met 4 Nederlanders en 6 Chinezen lang leve de lol! dus of je hoort Nederlands of Chinees.
Verder gister weinig gedaan, deze avond 3 nieuwe fransen gekomen. Wat wel leuk is dat ze denken dat Juan, Yo , heet wat 'ik' betekend, want Juan vroeg of ze hem bedoelde met hoe die heette dus hij zei : 'yo?' en toen begonnen ze de namen te herhalen en noemen ze Juan dus 'Ik'
ja had je bij moeten zijn (A)
Daarna lekker mn bedje ingedoken en vandaag weer een nieuwe dag. Bij Conseulo (mn lerares grammatica) weinig beleefd en conversatie was echt grappig! Moesten eerst een verhaal lezen over electronische dingen en toen vroeg ze hoeveel we achter de computer zaten per dag. Zegt zoon Chinees 'Ja 12uur per dag'.. wtf, toen lieten ze zien wat ze dan deden op de computer en dat is dan een spel waarbij je een tuin moet verbouwen!
Daarna was de vraag hoeveel je smst per dag, naja wij Nederlands gemiddeld rond de 20-30 laten we maar zeggen, zegt zoon Chinees dat die tussen de 100 en 200 smsjes per dag verstuurd naar zn vriend! Echt mensen vertel even hoe dat inhemelsnaam kan ??
Daarna, vraag me niet hoe, kwamen we op Chin Chan uit.. en toen was de les afgelopen.

Zometeen is geen siesta houden want slaap de laatste tijd slecht, ga maar eens spulletjes kopen ofzo haha

Kusjes,

P.S Mis jullie!

  • 16 November 2010 - 17:39

    Mylene:

    Ben blij als je weer thuis bent schat, maar geniet nog maar lekker je laatste twee weekjes daar!
    Adios Guapa

  • 16 November 2010 - 19:47

    Pap:

    Hoi lieverd, ik ben toch wel weer blij als ik je over 2 weken weer zie, geniet nog maar even
    Houdoe

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Salamanca

Salamanca

Recente Reisverslagen:

16 November 2010

Nog maar 2 weekjes hier :(

07 November 2010

Weer een goeie week gehad!

31 Oktober 2010

Maand voorbij.

25 Oktober 2010

Weer een weekendje voorbij.

22 Oktober 2010

Afgelopen week
Angeline

Actief sinds 17 Sept. 2010
Verslag gelezen: 288
Totaal aantal bezoekers 15186

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2012 - 30 Januari 2013

Stage Barcelona

02 Oktober 2010 - 27 November 2010

Salamanca

Landen bezocht: