Maand voorbij. - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Angeline Marx - WaarBenJij.nu Maand voorbij. - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Angeline Marx - WaarBenJij.nu

Maand voorbij.

Door: angelinemarx

Blijf op de hoogte en volg Angeline

31 Oktober 2010 | Spanje, Salamanca

Er zit weer een weekje en een maand op.
Deze week weer heel wat meegemaakt.
De maandag lekker dagje op school gehad, er zit nu ook een chinees meisje bij ons in de klas, is wel grappig want ze kan de R niet uitspreken dus dat klinkt echt te raar.
Verder netjes mn huiswerk gemaakt die dag, 's avonds met MaryLisa naar de Beer Pong gegaan. Dat houdt in dat je bij een tafel staat en je speelt in 2tallen. Staan er 6 glazen bier aan ieders kant
en dan moet jij proberen een pingpong balletje erin te gooien. Als die dan zit moet je t glas bier in principe opdrinken.
Toen we aankwamen was t nog niet echt heel druk, maar we moesten ook even wachten op dr Lover Bryan haha. Eenmaal aangekomen ging hij ook t spel spelen met Kenny en zn broer was dr ook bij.
MaryLisa kende de man die het organiseerde en die vroeg of we t ook wilde spelen. T koste eigenlijk 10€ maar we hadden te weinig geld dus mochten we t gelukkig voor niks doen.
Nou daar begonnen we hoor tegen een stelletje fanatieke engelse! Naast, naast, naast, naast, Raak! Uiteindelijk hebben we met 1 punt verschil verloren en hebben we t bier laten staan :P
Na een tijdje daar geweest te zijn was t tijd om naar huis te gaan.
De dinsdag en woensdag heb ik weinig gedaan, donderdag had ik examen en ben ik maar vroeg naar mn bedje gegaan en die saaie, imperfecto, perfecto, indefinido etc. geleerd.
De donderdag, dag van de waarheid! We hadden nog 2 lessen voordat om 1uur ons examen begon. Toen we t gingen herhalen kon de lerares af en toe wel door de grond zakken denk ik!
Ik en een andere jongen Sebastiaan hadden al eens t examen gemaakt, en wij hopen dat t zelfde examen was want dan wisten we wat erin kwam en welk verhaal we moesten schrijven.
En ja hoor.. T was dezelfde :D Wij blij! Uiteindelijk had ik t verhaal wel helemaal anders geschreven dus wist niet zeker hoe ik dit examen gemaakt had!
De avond moest er natuurlijk op gedronken worden dat we er vanaf waren.
Met Joselle, MaryLisa, Marlene, Emilie, Laurene gingen we op pad. Van bar naar bar, en uiteindelijk s een keer een nieuwe uitgeprobeerd! Zeer leuke avond gehad, en nog ouwe bekende tegen gekomen ;)
Op een gegeven moment was MaryLisa richting Camelot gegaan want daar was dr bryan, drama drama. Uiteindelijk ook maar erheen gegaan, maar toch besloten om na een lang avondje naar huis te gaan.
Joselle en ik héél blij dat we met zn 2en liepen want dr liepen toch 2 rare jongens achter ons en allemaal dingen zeggen, dat we maar een blokje om waren gelopen en daarna nog een grote groep achter ons liep en toen ze voor ons
uit het zich waren we naar huis zijn gerend hahah. Wat een thuiskomst.

Vrijdag, de dag van t punt! Iedereen was volgens mij toch wel een beetje zenuwachtig. Maaar had een 7,7 :)! Joehoe feest! gehaald op naar de volgende!
Was 1 jongen alleen iets minder blij met zn conservatie punt, en wat wel beetje terecht was want hij kan wel goed praten. Maargoed volgende keer beter.
Helaas was ik die dag niet zo lekker en donderdag ook al niet dus heb ik maar s een goede siesta gehouden vrijdag, want 's avonds weer uit! Nadat ik wakker was geworden, zijn we nog eventjes gaan winkelen.
Milou had een broek nodig en ik wilde nog eventjes rondkijken, met zn 3en onder een paraplu gepropt omdat t regende! Aangekomen in de blanco, zjoef iedereen was weg en rondkijken.
Na een aantal dingen aangepast te hebben toch geslaagd! Milou die ongeveer 10 broeken heeft aangepast en de laatste mooi zat, uiteindelijk maar niet gekocht haha. De kleedhokje zag dr uit :P
Na t shoppen honger gekregen en lekker vet bij de mac gegeten! Mag wel s he :D.
Rond 9uur weer thuis, had kei erge steken onder mn buik maarja wist niet waar t door kwam. Na nog lekker gelegen te hebben een uurtje gedaan over mn outfit bij elkaar te zoeken etc.
zijn we rond kwart over 12 aangelopen want we zouden ML en Tara onder de klok zien. Eventjes foto's gemaakt etc en op naar de Gatsby, te beginnen met het spel van ML. Geen andere taal spreken dan spaans, zoja shotje!
Ik natuurlijk in eerste instantie helemaal niet in de gaten en MaryLisa maar lachen en te wijzen en gewoon door lullen in t engels he. maar uiteindelijk kreeg ik t door haha , na een tijdje werd t toch wel erg stil en zijn we maar weer over op engels gegaan.
Na Gatsby richting La Chupeteria waar we 2 jongens uit Valladolid ontmoeten. Terwijl Joselle lekker met ze aan t kletsen was, gebeurde achter mij weer iets met ML, want een kleine rare spaanse man. Was allemaal apart aan t doen, dr aan t aantikken, dansen etc.
echt te grappig om te zien! Maar na een tijdje werd t vervelend en zijn we maar gegaan. Nog lekker gefeest en gedanst, en naar Cubic geweest daar begonnen we te dansen en naast ons stonden ook 2 jongens te dansen.
Ze begonnen een beetje om ML heen te dansen en 1ntje die wilde wel meer dan dansen, ML hele tijd dr hoofd weg draaien omdat ze het toch wel lullig vond voor Bryan ook al heeft ze dr niks mee.
Komt die andere jongen tegen mij aan te dansen, ik denk oke wel leuk even dansen. Daarna kwam ie iets te dichtbij en zag ik Hoe lelijk ik m vond!! Ik gelijk: Tengo un Novio! (ik heb een vriend) en bam weg wassie. Joselle en ik hard gelachen natuurlijk haha.
Na daar even te zijn geweest, werd iedereen beetje moe en Joselle was foetsie ;) en zijn we naar huis gegaan waar ik er vervolgens achter kom dat iemand mn jas het gejat godsakke!

De volgende dag, zaterdag voelde ik me nog steeds niet goed en besloot ik maar samen met Marlene naar de Farmacia te gaan.
Nou daar begon de reis. 15.15 op naar de Apotheek, daar aangekomen. Verhaal verteld wat er aan de hand was, krijgen we te horen: SOrry kan je niet helpen, omdat het al 4 dagen duurt moet je echt even naar een dokter toe.
Wij naar een dokter gelopen rond 15.30. Daar aangekomen, weer t verhaal verteld moest ik nog zoon kaartje zoeken. Krijgen we daar weer te horen dat we naar een andere dokter moesten aan de andere kant, eenmaal daar was t rond 16.00.
Is die deur op slot! Gelukkig merkte een schoonmaakster ons op en vroeg of we voor de dokter kwamen. Konden we binnen wachten omdat die nog bij iemand anders aan huis was.
Rond 16.15 was ze er dan. Wij mee gelopen, weer het verhaal verteld. Zegt ze sorry ik kan je niet helpen, wij zijn alleen voor kleine dingen zoals als je keel zeer doet etc. Je moet echt naar t ziekenhuis hier voor.
Godsakke! Moesten we eerst nog langs huis omdat andere mensen de sleutel waar vergeten maar rond 16.45 zijn we maar richting ziekenhuis gegaan. Marlene wist dat het een blauw ziekenhuis was.=, maar dat was t ook haha.
TOch maar de bus gepakt en gelukkig zagen we t! Eenmaal daar begon de ellende. Waar is de balie? Gevonden! Weer het verhaal uitgelegd. Maaar ik kwam niet uit Spanje, dus moest ik eerst weer een formulier invullen, toen was mn pasje van zorgverzekeraar?? weer niet voldoende.
Daar echt een kwartier gestaan ofzo! Maar toch mocht ik eindelijk naar de dokter! Moesten we naar een muf hokje waar t stonk maar wel gezellig was haha. Werd je omgeroepen. Alleen ze snappen hier niet dat je meerder namen kan hebben zodat ik de letters AME heb.
Werd er toch omgeroepen: Ame Marx naar kamer 1. Wij nog de andere kant opgelopen, werden we door die mensen teruggeroepen dat we gewoon door de deur in de wachtkamer moesten.
Hehe, een dokter. Uiteindelijk heel ons verhaal kunnen vertellen waar ik last van had. Hij ook 3x gevraagd waarom ik die rode vlekken in mn nek had, omdat ik me echt schaamde!
Marlene alles voor me vertaald, typt ze ineens op dr telefoon: I think he's cute! haha, oke de dokter was wel knap :P
Hij dacht dat het te maken had met t eten hier en t water maar moest toch een bloedtest doen! We moesten maar even wachten in de wachtruimte. Zegt Marlene: Als we zo teruggaan zal ik dan vragen of ie Facebook heeft of is dat stom :P hahah ik moest keihard lachen!
Maargoed als je dat wil doen meid ga je gang haha. Na een halfuur gewacht te hebben ving Marlene op, dat een vrouw al 2uur!! aan t wachten was op een uitslag van haar bloedtest!
Na een uur gewacht te hebben vond ik t sneu voor Marlene worden want die had eigenlijk afgesproken met vriendinnen, dus had ik MaryLisa opgebeld of zij wilde komen, gelukkig kwam ze!
Erg gezellig mee gehad en veel gelachen en na 2 uur en 5 minuten gewacht te hebben kreeg ik de uitslag te horen. Nou t bloed was goed, maar mag voor een week geen melk, fruit wat gewassen wordt en dingen waar Toxine in zit meer eten.

En moet een Bland Diet houden en dat houdt in dingen eten met zo min mogelijk smaak eraan! Olee!!
Ik na heel deze dag wachten helemaal gaar! Maar toch 's avonds even uit gegaan. Alleen gisteravond regende t, wij met onze jasjes boven t hoofd, stukjes gerend door de regen, t zag dr uit! Erg mooi kapsel aan over gehouden haha maargoed t was niet zo erg.
Het is hier Halloween en iedereen loop verkleed rond! Echt leuk om te zien je ziet mensen voorbij komen, en iedereen doet ook mee!
De barren zijn in de stijl van Halloween en gister in de Gatsby werd gewoon tegelijk met t stappen en harde muziek een horror film gedraaid, was zo mooi want als je t eenmaal beetje keek bleef je er naar kijken en
op een gegeven moment hoor je allemaal meiden gillen omdat t dan weer eng was enzo. Ja was leuk. Toch vroeg naar huis gegaan want eigenlijk hadden we niet veel zin om uit te gaan.
Ook zijn we erachter gekomen hoe erg mannen zijn, dat je er niet op aan kan!! (sorry jongens :P)

Vandaag saaie dag gehad.
Niks gedaan, maar s gerust!
Morgen weer een nieuwe week op school, met nieuwe leraren en nieuwe boeken!

Kusjes,

P.S Mis jullie

  • 01 November 2010 - 08:36

    Tom:

    Ook zijn we erachter gekomen hoe erg mannen zijn, dat je er niet op aan kan!!

    We missen jou ook hoor;)

    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Salamanca

Salamanca

Recente Reisverslagen:

16 November 2010

Nog maar 2 weekjes hier :(

07 November 2010

Weer een goeie week gehad!

31 Oktober 2010

Maand voorbij.

25 Oktober 2010

Weer een weekendje voorbij.

22 Oktober 2010

Afgelopen week
Angeline

Actief sinds 17 Sept. 2010
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 15187

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2012 - 30 Januari 2013

Stage Barcelona

02 Oktober 2010 - 27 November 2010

Salamanca

Landen bezocht: