1 week voorbij - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Angeline Marx - WaarBenJij.nu 1 week voorbij - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Angeline Marx - WaarBenJij.nu

1 week voorbij

Door: angelinemarx

Blijf op de hoogte en volg Angeline

09 Oktober 2010 | Spanje, Salamanca

Ik zit hier nu alweer een weekje en toch moet ik toegeven dat de week snel voorbij is gegaan maar ik vele nu al aan het missen ben haha.
Eergister was echt een goeie dag. Eerst naar school geweest, hartstikke gezellig weer, alleen was t af en toe toch wel even op de klok kijken hoelaat t was om eindelijk naar huis te mogen.
Vanaf school ben ik doorgelopen naar de plaza mayor om te kijken wat er aan de hand was en daar vertelden ze me dat ‘ze’ om 5uur kwamen, ik dacht het voetbalteam maar dat was de cup van het WK 2010. Daar wilde ik eigenlijk wel heen natuurlijk. Om half 3 hadden we weer lunch en daar kreeg ik dus te horen dat het om de cup ging. Uiteindelijk hebben we besloten om naar het stadion te gaan want daar had het spaanse elftal hun training voor de wedstrijd van gisteren. Toen we er uiteindelijk waren, was 10 min rijden zoiets, stond er een rij van dat je 2 keer de hoek om moest, zegt je natuulijk niks maar weet even niet hoe ik t uit moet leggen. Toen Joselle en ik uiteindelijk door de poort heen waren was nog de vraag welke tribune, voor een deur bleven alle mensen staan dus wij dachten oh we staan nu hierbij nog vooraan dus als de deuren open gaan zijn we een van de eerste. Nou om 6uur zou het beginnen en natuurlijk gingen de deuren niet open, er waren inmiddels heel wat mensen achter ons gaan staan en die werden op een gegeven moment ongeduldig en om kwart over 6 gingen ze dan open. Echt een geduw en getrek en heel gedoe om er doorheen te komen, maar Jo en ik zaten we helemaal vooraan en konden alles prima zien!

Rond kwart voor 7 kwamen de spelers dan op t veld, toen Villa, de trainer en nog paar spelers alleen het veld op kwamen gelopen, woo die spanjaarden toen die vlogen echt op! Was echt kei leuk om te zien. Natuurlijk wel pijnlijk momentje gehad toen ze loeihard omriepen dat hier de wereldkampioenen van 2010 kwamen maargoed :P Daarna hebben ze wat getraind en oefenwedstrijdje gehouden en om 8uur konden we weer gaan.
Om 9uur zaten Joselle en ik in de bus en besloten we maar om even naar de mac te gaan en daar wat te eten. Rond 10uur zijn we de Plaza Mayor opgelopen en was er van alles te doen je kon dezelfde button krijgen die de spelers ook hadden gehad en balonnen en weet ik t allemaal.
Toen we bij t laatste tentje aankwamen waar het enorm druk was zag ik dat daar de cup stond, daar moest ik een foto van hebben alleen stond er een ontiegelijk lange rij terwijl die eigenlijk nog geeneens zo lang was vergeleken met gister maargoed. Uiteindelijk toch een foto ervan kunnen maken.

Joselle en ik besloten vervolgens om nog naar dat barretje te gaan van dinsdag want we hadden gezegd dat we donderdag weer langs zouden komen.
Marlène ging ook mee. Eenmaal in t barretje was t niet zo druk en inderdaad er zaten 2 bekende koppen, Cécar en Alejandro. We gingen wel aan t tafeltje zitten aan de andere kant en dat had de barman ook door en die zei dat we erbij moesten gaan zitten want hun waren te verlegen om t aan ons te vragen. Toch kwamen ze 1 voor 1 naar ons toen om te vragen hoe t met ons ging enzo.
Rond 12uur kreeg ik in de gaten dat José me had gebeld en een sms had gestuurd dat hij met een paar vrienden in een bar was. Ik belde terug, verstond er geen drol van maar ik moest over 5 min. Op de Plaza Mayor zijn, dat ging natuurlijk niet werken en uiteindelijk zijn we om half 1 er naartoe gelopen omdat het ook niet zo gezellig was dit keer want we hadden amper met elkaar gepraat in t barretje.
Toen we uiteindelijk op de plaza mayor stonden, kwam ie aangelopen met 2 vrienden, dit keer had ie zn haar los en t was uhm ja beetje raar om te zien om t zo maar te zeggen het was zo als ik ze zou toeperen alleen had hij dan krullen. Na lang overleg besloten we toch even mee te gaan naar hun bar, Rock Roice. Eenmaal er bijna te zijn liepen we een wijk in dat eruit zag alsof er veel gevochten wordt en beetje getto achtig. Toen we binnen kwamen was t zo druk, mensen waren alleen beschminkt en de muziek was echt niet om aan te horen. Joselle, Marlène en ik waren dan ook echt aan t kijken van wtf doen we hier. Daarna kwamen we in gesprek met wat andere mensen, ik werd echt kei misselijk, waardoor, zal wel aan de bar liggen. José vroeg of we t hier leuk vonden omdat we met gezichten stonden van dat we in een verschrikkelijk tent stonden. Ik zei dat ik t hier niet zo leuk vond, voornamelijk door de muziek wat blijkbaar spaanse rock was en de mensen een beetje raar waren. Ik kon ook alleen maar lachen omdat het zo stom daar was! Hij was dan wel weer zo aardig om te zeggen dat we de volgende keer uitgingen en ik dan de bar mocht uitkiezen waar we heen zouden gaan, oke is goed!
Oja waarom die gezichten beschminkt waren, dat was omdat ze eerstejaars waren, de laatstejaars mogen de eerstejaars beschminken. Uiteindelijk zijn we rond kwart over 1 half 2 maar snel weer gegaan.

De volgende dag weer 8uur op en half 9 aan t ontbijt. Toen ik in de klas zat en Rutger en Chris kwamen binnen begon je al gelijk te lachen want Rutger was volgensmij nog dronken. Hij kon alleen maar lachen en praatte beetje met dubbele tong, toen de leraar vroeg wat cantar was (zingen) begon ie te zingen en echt t was niet om aan te zien, maar wel niet zo grappig. Na het eerste uur waren ze ook maar weer gegaan. Verder niet veel gedaan in t 2e uur, gehoord dat Marina wegging en werk wilde zoeken in Duitsland. Na school even winkeltjes gekeken en gelunchd dit keer Paella! Heerlijk was t. Toen een siësta gehouden van 4 tot 6. Daarna even op internet gezeten, op skype gezeten. En vervolgens afgesproken met Marlène, Gabrielle en Jeremy om naar de voetbalwedstrijd te gaan kijken van Spanje-Litouwen. Toen we daar aankwamen op plaza mayor zag ik dat de cup er weer stond en dit keer wilde ik echt op de foto ermee! Dus wij in die rij gaan staan die zooo lang was, heb t maar gefilmd voor jullie zodat je een idee kan krijgen haha, hebben ook enorm lang in de rij gestaan maar da was niet zo erg want kon je tegelijkertijd de wedstrijd volgen. Spanje gewonnen met 3-1.
Eenmaal in de tent aangekomen, lagen al de oude voetballen van dat spanje begon met voetballen, tot die van laatste WK en ook het eerste shirt waarin ze voetbalden. Ook nog een paar dingen waarvan ik niet wist wat t was. En als laatste de wereldbeker! Hij is echt klein maar heel mooi Het glanst ook helemaal.
Na de wedstrijd zijn Marlène en ik nog even uit geweest maar was niet veel, zijn maar weer naar huis gegaan en werd om kwart over 12 wakker heerlijk haha.
Oja ook is er een nieuwe vrouw bij ons gekomen en ze ligt paar kamers verderop alleen het is echt zoon dikke engelse vrouw en praat ook zo bekakt. Gister stonden we ons op te maken en volgensmij nieste ze maar leek echt alsof er een hondje blafte, dus wij hele tijd lachen en ze praat af en toe inzichzelf en echt beetje apart, maarja hebben we weer wat lol hier op ons appartementje.

Ik ga nu maar eens stoppen want het wordt weer te lang.
Hoe is t daar in Rosmalen?? Nog wat gebeurd??

Spreek jullie snel!
Kusjes,

P.S Mis jullie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Salamanca

Salamanca

Recente Reisverslagen:

16 November 2010

Nog maar 2 weekjes hier :(

07 November 2010

Weer een goeie week gehad!

31 Oktober 2010

Maand voorbij.

25 Oktober 2010

Weer een weekendje voorbij.

22 Oktober 2010

Afgelopen week
Angeline

Actief sinds 17 Sept. 2010
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 15219

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2012 - 30 Januari 2013

Stage Barcelona

02 Oktober 2010 - 27 November 2010

Salamanca

Landen bezocht: