Weer een goeie week gehad! - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Angeline Marx - WaarBenJij.nu Weer een goeie week gehad! - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Angeline Marx - WaarBenJij.nu

Weer een goeie week gehad!

Door: angelinemarx

Blijf op de hoogte en volg Angeline

07 November 2010 | Spanje, Salamanca

Maandag was een rustig dagje, was erg moe niks gedaan, mooi film gekeken en vroeg naar bed!
Dinsdag was ook niet erg veel gebeurd, leuke les gehad zaten nu ook 2 engelse jongens in de klas en die hadden toch zoon erg accent als ze spaans praten was behoorlijk grappig, alleen vond de lerares t wat minder maargoed hoort erbij he ;)
Na de lunch naar het station gegaan met Marlene, om te kijken hoelaat de trein van madrid zou komen vrijdag. Daarna gingen we voor laarzen kijken, had ik erg mooie gezien had ik toch van die dikke warme sokken aan, dus paste voor geen meter in die laarzen! Nou dat we toch dichtbij school waren even snel mail gecheckt etc.
's avonds ben ik met MaryLisa naar een duits/oostenrijks feest gegaan, we dachten dat het zo saai zou worden maar op een gegeven moment was t toch echt zo druk! Hebben we ook 2 spanjaarden leren kennen Xavi en Angel , gezellig avond mee gehad alleen op een gegeven moment werd de muziek vort zo verschrikkelijk he allemaal raar duits erg hard! Dus zijn we met zn 4en maar aangelopen, maar omdat iedereen natuurlijk in de Irish rover was waren dr ergens anders weinig mensen dus hebben we nog ergens gezeten en daarna maar naar huis gegaan want volgende dagje weer school!

Woensdag was zoon saaie dag overdag, de lessen schoten maar niet op omdat we alleen gingen nakijken, alleen ja de lerares is dan wel zo druk dus dat maakt het dan nog wel leuk, en met conservatie ook weinig gedaan beetje gepraat over dingen enzo, 's middags was ik ook erg moe en heb ik een lange siesta gehouden!
Maar Tara was ook jarig en we zouden voor haar verjaardag tapas gaan eten, dus ben ik toch maar uit mn warme bedje gestapt!, half 10 onder de klok verzameld. Was nog een nederlands meisje, en amerikaanse, en een Japanner (ik zag gewoon niet het verschil tussen een chinees en een japanner, dus weet niet of ze zich beledigd voelde??)
maar zijn we naar Bambu gegaan, lekker gegeten en een gezellige avond gehad.
Maar Tara voelde zich niet zo lekker, dus gingen vroeg naar huis. MaryLisa en ik zijn nog even wat gaan rondkijken maar overal was t leeg dus was de keus snel gemaakt om naar huis te gaan.

Donderag goeie dag gehad, weer wat nieuws geleerd bij grammatica en conversatie was ook leuk! Werd alleen beetje aangevallen op een gegeven moment omdat ik van kamperen hou en de rest niet, dus van alle kanten kreeg ik dingen te horen, was mooi lesje.
's middags lekker paella gegeten en weer lol gehad aan tafel met Jeremy, hij begreep Maria-Jose niet en zei allemaal dat ie op de vloer sliep en eerder in de week had ie zn boek als servet gebruikt om water tegen te houden op zn balkon omdat anders beneden de mensen er last van zouden hebben en hij is zo gek maar zo lief haha.
En ook bij de dochter Maria gewoon de andere kant op kijken als ie zelf iets vraagt aan haar echt apart maargoed.

's middags nog wat geslapen en daarna nog laarzen gekocht (eindelijk! had ik nog niet). 's avonds om 12uur afgesproken met Jo en MaryLisa onder klok, hebben jo en ik nog een halfuur op dr moeten wachten omdat ze later kwam! Wilde jo wat zeggen tegen haar zegt ML : hee schreeuw niet zo tegen mij! Was even later vroeg Joselle wat aan ML, maar ze was wat de andere kant op aan t kijken ofzo, zeg jo heel mooi: Hee hallo waarom geef je geen antwoord...
Oh moest zo hard lachen op de toon hoe ze dat zei! Nou na lang kouwleien maar s aangelopen naar Gatsby en evenlater naar Cubic, is een keer goed gedanst maar niks meer speciaals gebeurd die avond! zei maar naar Bryan gegaan en ik mooi naar huis! Want vrijdag kwamen Mama en Tonnie!

Vrijdag waren we lekker vrij, maar toch aan t ontbijt verschenen want ze hadden weer s pasta!
Daarna snel weer gaan slapen want was harstikke moe, rond 12uur gaan douchen en aankleden en nog wat huiswerk gemaakt, half 3 wat gegeten en toen we klaar was al weer bijna tijd om mama en tonnie op te gaan halen :)
Om half 5 stond ik netjes op t station te wachten. En om half 5 was de trein er, Op een gegeven moment zag ik een blonde vrouw uitstappen en jahoor dat was tonnie en daarna mam.
Toen mama me zag kwam ze naar me toe gelopen en begon ze te huilen omdat ze me 5 weekjes niet had gezien! :) Daarna even gekletst en zijn we op pad gegaan.
De zon scheen heerlijk en we hadden niks te klagen! Eerst zijn we naar mn huisje gegaan, zodat ze konden zien hoe ik woon en kon mama alvast wat spullen droppen.
Daarna doorgelopen naar hun hotel, hun al overal heen kijken en naar de mensen. Natuurlijk was ik er weer een straat te vroeg ingeslagen zodat we weer s de verkeerde kant opgingen.
Maar uiteinelijk het hotel gevonden, een heeerlijk bed hadden ze, werd even jaloers haha! Eenmaal opgefrist en omgekleed zijn we aangelopen. Als eerste naar de Plaza Mayor, daarna wat winkeltjes gekeken, meteen verslaafd natuurlijk haha en daarna even wat kleins gegeten en gedronken, Tonnie was al gelijk in dr nopjes want ze vond het zoo mooi hoe van die oude dametjes allemaal bij elkaar kwamen en op dr mooist waren aangekleed enzo.
Ik had maar gelijk een typisch spaans iets uitgekozen voor ze om even te eten, van die iberico ham die van zoon grote homp wordt afgesneden! Toen we klaar waren, heb ik ze laten zien waar ik altijd naartoe uitga, gelukkig reageerde ze positief en dat het er leuk uitzag.
Uiteindelijk kregen ze toch wel honger, dus zijn we naar een tapas barretje gegaan. Hebben we heerlijke tapas gegeten, en zagen ze hoe het er een beetje aan toe ging in Spanje, dat het in een keer leeg werd en dan rond half 10 was t weer bomvol.
Op een gegeven moment was ik wat moe en ben ik naar huis gegaan ik zou nog met Jo naar een flatparty gaan van een meisje die jarig was geweest, rond half 11 waren we aangelopen, we wisten alleen dat ze in de buurt woonde en we hadden de naam van haar straat, zijn we eerst helemaal een straat uitgelopen, toch maar gevraagd, moesten we weer helemaal terug!
Wisten 2 mensen ook nog geeneens dat er een straat was die zo heette, uiteindelijk werd t ons goed uitgelegd. Waren inmiddels denk ik 15 min onderweg, daarna werden we afgeleid door 4 puppy's in de etalage! Uiteindelijk hadden we t eindelijk gevonden. Uit de straat kwam van alle kanten muziek dus moesten we eerst nog t goeie adres vinden, ook gevonden, naar binnen gestapt, hoorde je allemaal mensen. Nog een probleem, de verdieping.. we waren paar trappen op gelopen en kekek even door een raampje
en zagen echt 4 verdiepingen verlicht met mensen en harde muziek. Eerst wilde we teruggaan maar toen vonden we t lullig en toen nog paar trappen gelopen toen vonden we t maar raar en we hadden al weinig zin omdat we allebei kei moe waren. Uiteindelijk nma veel gelach naar beneden gegaan en de deur uitgelopen naar huis, liepen we net 5-10 minuutjes zien we dat links gewoon onze straat is, oftwel wel dichtbij!
Nou toch nog vrij vroeg thuis aangekomen, kreeg ik een smsje op welke verdieping we moesten zijn, nouu ik duik mn bedje in dacht ik!

De volgende dag hadden we om 10uur afgesproken maar da ging ik niet halen dus smste dat ik wat later kwam, toen ik om half 11 op hun kamer kwam, zag ik dat ze snel hun haren moesten doen, kleren etc. en hun gezichten oohh waren nog kei moe want ze waren weer in slaap gevallen nadat ik had gesmst en om 5 over 10 weer wakker geschoten. Ik vroeg hoe dat kwam dat ze zo moe waren, krijg ik toch te horen dat ze met zn 2en terug zijn gegaan naar t eerste barretje en tot 1uur hebben gezeten. Dat ze met handen en voeten met een ober hebben zitten praten, en die was blijkbaar onder werktijd bier aan t drinken en wilde mam niet nog een wijntje geven omdat ze zometeen gingen sluiten, komt tonnie aan en die zegt natuurlijk ja schenk nog wat in anders gaan we naar je baas toe en die ziet dat je aan t bier zit! maar hij gebruikte dan weer als excuus dat hij nog 32 km naar huis moest fietsen, oftewel ze hadden genoeg op haha.
Nadat ze wat hadden ontbeten gingen we door Salamanca heen. Eerst naar Universiteit, maar voor we daar aankwamen nog eerst natuurlijk in allemaal winkeltjes gekeken, en wat spulletjes gekocht enzo.
Daarna dus naar de universiteit gegaan, doorgelopen naar zoon schelpenhuis en onderweg naar de Kathedraal ook weer souveniertjes gekocht en in een hele leuke winkel geweest, waar je van die poppen kon kopen soort mini babyborns en die roken dan helemaal naar chocola, vanille of iets, ik vond ze maar eng maargoed mam toch een gekocht! Uiteindelijk bij de Kathedraal aangekomen, kwam MaryLisa ook want die wilde graag mam en tonnie ontmoeten!
Helaas konden we de kathedraal niet in omdat er een huwelijk was, erg mooie bruid, met zoon lange sleep etc.! MaryLisa wist nog wel wat moois om naartoe te gaan, naar een oude kerk waar vroeger dan de duivel zat etc ja is goed gaan we heen!
Eerst gingen we naar een hele mooie tuin toe met van die weggetjes en boompjes en bogen en daar stond dan een put met allemaal slotjes eraan, en die slotjes staan symbool voor: Als je een relatie hebt ga je met zn 2en daarheen, dan hang je daar je slotje neer met je namen erop en de datum dat je wat kreeg.
Dan hang je m daarbij en zodra het uit is haal je je slotje weer weg. Was erg mooi om te zien dat zoveel mensen dat doen!

Uiteindelijk doorgelopen naar dat heksen gebeuren, paar trappen op en dan kwam je in een gedeelte waar je dan echt van die stenen zag liggen in de vorm dat een mens daar in moet gaan liggen enzo beetje griezelig allemaal, daarna helemaal naar boven gelopen waar je erg mooi uitzicht had over de huizen enzo.
Daarna hadden we allemaal behoorlijk honger en zijn we op t terras gaan zitten, zaten pal in de zon dus kregen t zo warm! Kreeg ook even later te horen dat mn rug erg rood was olé! maar mag zeker niet klagen! We hadden eerst wat chipjes besteld, daarna een sandwich, MaryLisa en ik zaten al vol.
Maar die 2 nog niet hoor, hoppa nog een hamburger en een stokbroodje besteld, haha natuurlijk als t dan komt hadden ze al niet meer zoon honger maar toch lekker gegeten!
Daarna terug naar de winkels gegaan, want ze hadden wel erg leuke dingen gezien. MaryLisa had zo ontiegelijk veel gekocht dat ze niet blij was toen ze haar bankrekening zag, want die was iets van 500 dollar!
Veel lol gehad en daarna terug naar t hotel gelopen, waar ik onderweg de hele tijd aan t vertalen was voor MaryLisa en Tonnie en Mama, dat op een gegeven moment Tonnie gewoon iets op zn engels tegen maryLisa zei, maar ze verstond t niet begin ik t op zn Nederlands te vertalen tegen haar, ze keek me echt zo aan van wtf ben je tegen me aan aan het lullen , maar het zal wel. T kwartje moest even vallen maar uiteindelijk had ik m door haha, was even dom momentje.
Rond 9uur gingen we weer wat eten, ik had onderweg een leuk tentje gezien Chico, dus zijn we daar gaan eten, erg druk! Ging ik maar bestellen, die jongen eerst allemaal heel aardig enzo doen en op een gegeven moment begintie toch te ratelen dat ik hem echt stond aan te kijken van wat zeg je!!
Ik zeg ja en amen en bestel mooi verder, toen zag ik wat liggen wat er wel lekker uitzag, zegtie 'ja dat zijn oren', ik dacht uhu ja tuuurlijk! 'Ja vindt je oren lekker, heb je da wel eens eerder op' Ik dacht ooh hij maakt echt geen grapje, nee nog nooit op ik probeer het wel!
Nouu zoo vies! kei taai, smaak heeft echt nog na 2 tapas in mn mond gehangen iew! noooit proberen! Tonnie en ik kei hard lachen. Daarna gelukkig wel lekker gegeten en lekker gekletst. Toen werd t tijd dat ik me ging omkleden, snel even omgekleed bij mam en zijn we met zn 4en op stap gegaan.
Tonnie en Mam met mij en MaryLisa mee! Gingen naar Cumlaude want daar waren ook wat oudere mensen, mam aan een grote cocktail en tonnie aan de heineken!
Op een gegeven moment kwam Tara ook nog en gingen mam en Tonnie weer weg. Daarna nog naar wat kroegen geweest, maar was allemaal niet zo leuk dus op een gegeven moment ook weer naar huis gegaan want vandaag weer vroeg op!

Vandaag wist ik niet of ik wel of geen ontbijt had maar zocht t eecht niet om te gaan want dacht dat ik ook alleen zat waar ik ook geen zin in had, jahoor half 9 werd er weer aangeklopt voor t ontbijt.
Toch maar lekker blijven liggen en om half 10 hoor ik geklop op dr 'voordeur', en nog s en da ging maar door, op een gegeven moment werd er aangebeld en weer geklopt, maar ik wist niet of ik nu wel of niet de deur moest open doen want dacht dat iedereen gewoon nog in zn bed lag.
Op een gegeven moment hoor ik Jeremy de andere deur tegenover open doen en allemaal praten. Werd er nog een keer geklopt en aangebeld, denk dat het wel een halfuur heeft geduurd ofzo, hihi was t toch Gabrielle die dr sleutel was vergeten en voor de deur stond te wachten (A).
Rond half 11 naar mam toegelopen, en gaan ontbijten heerlijk ontbijtje gehad met gebakken eitje en sinaasappelsap heerlijk! Kreeg ook weer te horen dat ze nog naar hetzelfde barretje waren heengegaan en weer tot zolaat hebben gezeten haha mutsen!
Toen op weg naar de bushalte om naar de markt te gaan, hebben we daar echt een halfuur 3 kwartier gestaan omdat die bus maar niet kwam, en gevraagd of we wel goed stonden etc. Toen op t moment dat we wilde gaan lopen en we zeiden nou oke we kijken alleen nog even naar dit busnummer kwam die toch aan! Lekker op de markt rondgelopen, nog wat spulletjes gekocht. Maar uiteindelijk was t tijd en terug naar de bus, dit keer net op tijd gehaald!
Inmiddels hadden we nog maar even de tijd, dus snel koffers gehaald naar mn huisje gegaan even spullen nog afgegeven en weer terug naar t station. Mam en Tonnie afgezet en daarna weer naar huis toegelopen.
Mn voeten deden echt zoon pijn en weet nu ook waarom want er zit een blaar onder!, dus even lekker zitten en tijdschriften lezen om weer even op de hoogte worden gehouden!
Nu lekker in de mac om jullie weer even op de hoogte te brengen!

Kusjes,

P.S Tongpiercing is echt een aanrader (A)
P.P.S Mis jullie!

  • 08 November 2010 - 11:22

    Oma Elly:

    hi angie, nou dat is een heel verslag! Fijn dat jullie het zo leuk gehad hebben met mama. Ben je niet van plan om voor goed daar te blijven. Lijkt me heerlijk dssr! Leuke fotos, voorsl van die boom met de sleutels. Als je weer eens in Keulen bent, laat ik je de brug zien, waar verliefde ook sleutels vastmaken. Maar aan die boom is leuker. Angeline, chica, geniet er nog zo veel mogelijk van dan kan je me nog veel vertellen! Tschüüüüs leev Määädsche
    xxxx van oms en opa uit Colonia.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Salamanca

Salamanca

Recente Reisverslagen:

16 November 2010

Nog maar 2 weekjes hier :(

07 November 2010

Weer een goeie week gehad!

31 Oktober 2010

Maand voorbij.

25 Oktober 2010

Weer een weekendje voorbij.

22 Oktober 2010

Afgelopen week
Angeline

Actief sinds 17 Sept. 2010
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 15191

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2012 - 30 Januari 2013

Stage Barcelona

02 Oktober 2010 - 27 November 2010

Salamanca

Landen bezocht: